Protecția consumatorilor de securitate devine mai importantă în actuala conjunctură socio-economică și geopolitică, fiind o problemă stringentă a zilelor noastre. Cetățenii în calitatea lor de consumatori au dreptul la securitate și încredere. Aplicația InfoCons este destinată tuturor cetățenilor din țările membre NATO, dar și militarilor din teatrele de operațiuni pentru a avea un mijloc simplu, facil și în limba maternă cu privire la accesul nemijlocit la numerele de urgență din fiecare țară, alertele rapide pentru produsele alimentare și nealimentare, cât și informații cu privire la alegerea produselor în vederea creșterii gradului de încredere a militarilor. Astfel, Aplicația InfoCons este un mijloc de reziliență în spiritul noilor încercări, dar și a drepturilor fundamentale apărate de alianța NATO.
Suedia devine oficial membru al alianței militare NATO și cu ocazia aderării, InfoCons lansează Pașaportul Consumatorului din țările NATO prin care cetățenii au acces direct în limba maternă la toate informațiile referitoare la protecția consumatorilor de securitate și siguranță.
Fiind un instrument dezvoltat în mod transparent și independent, unic la nivel internațional, Aplicația InfoCons este disponibilă în 33 de limbi, pentru facilitarea informării directe, concise și corecte pentru cosumatorii din întreaga lume. Odată cu creșterea gradului mobilității cetățenilor la nivel global, devine indispensabil accesul rapid și facil la informarea cu privire la instituțiile puse in slujba cetățeanului în vederea sprijinirii acestuia în caz de urgență.
În Aplicația Gratuită InfoCons, lista cu toate numerele utile și de urgență la nivel local, national și international este denumită intuitiv „SOS”, fiind un acronim universal valabil. În urma selectării, numerele utile și de urgență apar în limba engleză și limba țării selectate. SOS cuprinde numere precum: Ambulanță, Poliție, Protecția Consumatorilor, Pompieri, Poliția de Frontieră, Turism, Direcții de Sănătate Publică, Primărie, Mediu, Telecomunicații etc .
În contextul geopolitic și a situației globale de securitate, este imperios necesar accesul direct, neîngrădit de barierele lingvistice la numerele utile și de urgență naționale și internaționale în vederea soluționării problemelor imediate. In conformitate cu Carta Natiunilor Unite si a Drepturilor Cetatenesti cat si cu reglementarile internationale si Europene privind accesul transparent la informare, informatie si reclamatii, Pașaportul Consumatorului este soluția unitară, la nivel global, prin care cetățenii, în calitatea lor de consumatori, au la dispoziție toate mecanismele specifice protecției consumatorilor.
”În contextul actual, accesul direct, GRATUIT și nemijlocit la informare cu privire la soluționarea unor probleme imediate de tip acces la numere de telefon de urgență, trebuie să fie o normalitate indiferent de etnie, sex, vârsta, religie, cetățenie și în acest considerent InfoCons aduce în premieră, la nivel global, prima soluție unitară prin care cetațeanul poate avea acces direct, simplu și eficient la numere de telefon de urgență în cadrul Aplicatiei Inovative, Unice la nivel global, InfoCons. ”
Sorin Mierlea – Președinte InfoCons